Dossier-online; meekijken in je dossiers. Is het echt wel zinvol?

"Dossier-online", vrijwel elk incassobureau en deurwaarderskantoor biedt de mogelijkheid om in te loggen in een omgeving, waar dan door opdrachtgevers de standen van zaken in hun diverse lopende dossiers geraadpleegd kunnen worden.

De insteek voor de aanbieders is natuurlijk om zodoende minder tijd te hoeven spenderen aan het up to date houden en bijpraten van haar klanten. Voor de opdrachtgever ligt het voordeel -in potentie- in een duidelijk overzicht van alle lopende zaken in 1 portal, te raadplegen wanneer men maar wil.

Maar daar wringt de schoen: veelal is er totaal geen mouw aan vast te knopen wat men met de diverse codering bedoelt, afkortingen en interne memo's die voor een buitenstaander niet te volgen zijn. Brieven, mails, faxverkeer noem maar op, ze staan weliswaar beschreven, maar er wordt vervolgens geen mogelijkheid geboden die correspondentie daadwerkelijk in te zien. 

Het allerbelangrijkste is een totaal gemis aan agendering. In de basis zal het de opdrachtgever namelijk een rotzorg zijn wat men allemaal ondernomen heeft, feit is dat het blijkbaar nog niet tot 100% betaling heeft geleid. Veel belangrijker is derhalve wat men van plan is te gaan ondernemen en wanneer. Dat is echte informatie en daar kan een kantoor en/of praktijk op afgerekend worden.

Constant & Van den Heuvel biedt ook een Dossieronline-omgeving aan bij haar klanten, al 15 jaar om precies te zijn; 24/7 raadpleegbaar, realtime informatie- dus geen te synchroniseren onbegrijpelijke codes-, correspondentie allemaal te openen en in te zien en de eerstvolgende uit te voeren agendataak keurig in beeld en inzichtelijk gemaakt. 

Kijk dat is service en dat is wel het beoogde wegnemen van vragen, waar men vervolgens wel wat mee kan....!

Nieuwsgierig geworden? Bel ons, dan leiden wij je door een testomgeving heen.






« terug naar overzicht
: Constant & Van den Heuvel
: 03 april 2018
: dossier-online, incasso, deurwaarder, Tilburg, Oisterwijk